lördag 3 oktober 2009

Los Angeles och Hollywood

Då var det gjort också. Solnedgångs middag vid Hollywoodskylten. Olaglig promenad i stängd park upp på Mulholland drive. Helt jävla otrolig utsikt över LA, stor besvikelse är att Hollywood skylten inte är upplyst i mörkret.
Gick på walk of fame och hittade lite stjärnor. Åkte på min livs första turistbusstur och checkade in kändishus. Ge mig ett hus snälla.
For till Vennice beach och träffade på Dexter Jackson dära. För er som inte vet vem han är så berättar jag det nuuu: Han är amerikans bodybuilder och blev 3:a i Mr Olympia i år och vann förra året.
Jag fick klämma lite på honom och så fick jag en sak som en vädligt fin vän till mig ska få när jag kommer hem.

Shoppade lite mera, gluttade på Rodeo Drive och träffade en designer som har sin butik dära. Man måste boka tid för att få komma in dära och om du inte köper något blir du ändå debiterad $1500 tror jag det var, för att du slösat deras tid.

En dvärg med äckligt läskg mask jagade mig och Natalie på walk of fame och sedan kommer Jokern från Batman fram till mig och säger att hans pappa tycker om svensk vodka. Då sprang jag iväg igen. Freakshow i Hollywood!

Nu är jag tillbaka i Montclair två dagar tidigare för att vi längtade hem och var less på att resa. Pojkarna vart super glada och hade surrat heeeela dagen om när Joie skulle komma hem igen.
Michael hade slagit ut framtänderna igår men var glad i alla fall. Det första dom sa efter ett hej och en kram var "Kan du snäääälla skicka mera svensk grillkrydda när du kommer hem?!?! vi hittade mera hära i lådan" Susan sa att dom tjatar varje dag om kryddan och dom vill knappt äta om dom inte får ha det på.
Dom sa även att dom saknade min matlagning såååå mycket. Det är kul att höra att jag varit saknad. Julius kom fram till mig och gav mig en stooor kram och dom ville alla veta allt om min resa. Susan surrade massor om att jag borde komma tillbaka till USA, att jag ska plugga, skaffa jobb och familj hära. Man vet ju aldrig.

Imorgon ska jag till en farm och plocka äpplen och pumpor. Sedan ska jag och Natalie kolla på alla våra resebilder. Det är ju ett par hundra. Kan nog säga tusen.

Nu ska jag krypa i sängs och drömma om personer som jag tycker om ♥
Ses snart!!!!! Vissa på torsdagkväll, vissa till helgen och vissa till veckan. Och min älskling Karin kommer hem till Pite 22 okt!!! Fan vad jag längar efter dig!
Då mina vänner bjuder jag upp till fest. (Du vet bara inte om det ännu mamma, men du sally och roger får inte va hemma. Hah!)

Joie

4 kommentarer:

lisa sa...

jaaa nu kan vi va TWINSSSS!
fan vad kul du verkar ha det:) lovar att vara hemma när du kommer till gammmmvenes pussgurka

Mamma sa...

Jasså! Ska man bli utkastad från sitt eget hem nurå? Det löser vi nog på nåt sätt.

Sophia sa...

Du verkar ha det såå roligt där borta.. Träffa massa konsiga och roliga människor!!

Snart är du hemma igen.. Det är ju bara några dagar kvar nu.. Jag måste få ditt nr igen för jag har bytt telefon och då försvann alla nummer. :p

Kramar

Linda sa...

Hälsa svergie så mycket!