tisdag 6 oktober 2009

Lite föör djupa tankar från min sista natt i USA.

Smärtan i min mage är olidlig.
Jag vill spy.
Mina ögon vill inte gråta mer.
Jag vill åka hem imorgon. Jag vill inte åka hem imorgon.

Jag blir så oerhört glad när ni skriver att ni längtar efter mig. Att det ska bli så kul att jag kommer hem. Att ni tänker på mig.
Jag tänker på er också. Men det känns som att jag har två liv. Två olika. Ett hemma i Sverige och ett i USA. Ett som jag nu ska lämna. Det är tungt, nå jävulskt. Men det kommer bli bra hemma. Det vet jag. Det hoppas jag. För att vara ärlig... jag är lite rädd att komma hem.
Passar jag in? Har jag ändrats? Har du ändrats? Är vi fortfarande vänner eller kommer vi inte att vilja umgås längre? Har vi vuxit ifrån varandra eller har vi blivit tightare? Så många frågor men inga klara svar. Det har nog ingen.

När jag kommer hem kommer jag antagligen prata dig spyless om USA.
Men snälla, låt mig prata. Jag måste få göra det. Det har varit min verklighet det senaste året. Jag vet inget om Sverige senaste året. Jag har inte varit dära. Jag kommer jämföra allt med USA och USA kommer nog förmodligen vara bättre i mina ögon. Men ta inte illa upp. Det är ju bara vad jag vant mig vid. Du behöver inte svara, sitt bara och lyssna. Titta på mina bilder och krama mig. Det är det jag kommer att behöva. Säg inget dumt om mig eller USA för då kommer jag ta illa vid. Det är ett känsligt ämne just nu.
Jag vet att jag är en väldigt speciell person och ibland svår att ha att göra med. Men vet du vad; det är värt besväret. För tycker jag om dig, då märker du det.

Hahah nu blev det djupt hära. Så jag ska avsluta. Packa min resväska och ladda min ipod, jag har 24timmar innan jag är hemma från att jag lämnar Montclair. Jag tycker synd om mig själv, det borde du också.
Jag har haft ett underbart år i USA, jag har träffat såååå mycket nya människor. Vissa kommer jag inte ens ihåg namnet på, vissa kommer jag träffa för resten av livet och en viss finns i mitt hjärta på ett speciellt sätt.

När jag kommer hem så har jag många adresser att skicka Försvarets Hudsalva till. Men vem älskar inte FH?!?! ♥ ♥

Glöm inte bort mig på flygplatsen pappa! Ska bli spännande att se vad mamma och roger smusslar med hemma. Jag får nämligen inte gå in genom ytterdörren utan jag måste gå in genom dörren till mitt rum.

Godnatt/ godmorgon från Joie i Montclair.

3 kommentarer:

sophia sa...

Tack för nummret. Mitt är 0763218973!! :)

Nu menar du säkert inte mig, men du får prata hur mycket om USA med mig, jag kommer lyssna sen svarar jag med att bara prata om Lydia. Så vi sitter och pratar om olika saker med förstår varandra exekt. ;)
Det ska bli så roligt att du kommer hem. :)
Kramar

Karin sa...

Sugarlove. Jag förstår dig, och jag tycker om dig!

Moster sa...

Bompis, det finns en anledning till att man har en mun och två öron, lysnar gärna... Ser fram emot lördag :)