söndag 11 januari 2009

På olika håll i världen.

En intressant fråga; Vem sitter i Adelaide Australien och Porirua NZ och läser min blogg? Eller Oslo och Bergen Norge ? Har mina gissningar men vet inte om det stämmer...
Kul i alla fall! =) Har ju numera vänner utspridda överallt i världen! Alla är på språng och reser eller har flyttat.


Inget kommer att vara sig likt när jag kommer hem igen, men vem har sagt att det skulle vara till det sämre? Jag har får sånt perspektiv på saker hära, vad som är viktigt och vad jag kan klara mig utan. Vilka som bryr sig och vilka som inte gör det, hur jävla gott det är med en filtallrik med flingor, vilken frihet det är att bo själv, eller med sin riktiga familj.. sin egen familj. Här är man ju trots allt anställd. Och det blir ju aldrig som hemma. Men jag for ju inte hit för att vara hemma. Jag trivs super bra och ångrar inte att jag tog steget och for.

Nu vet jag mer vad jag vill i livet och vad jag vill uppnå (dock vet jag fortfarande inte vad jag vill jobba med i framtiden)


Nu ska jag klä på mig, äta gröt och sen traska till bussen som förhoppningsvis är i tid och tar mig till NY! Inge jääävla tjorv denna gång tack!

/Joie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vilken tur att du tog detta beslut att förverkliga din dröm om att fara till ett annat land och jobba.Du har säkert "vuxit flera meter" mer än de som inte tar sig "hemmifrån". Fortsätt "växa"! Det har du stor nytta av resten i ditt liv.KRAAAAM! Mamma.

Anonym sa...

Jag är ju i tawa NZ, vilket är typ 5 min me bil från porirua, så jag kanske är den då? haha.

Anonym sa...

Oslo här:) Du verkar ha det utmärkt fröken! Så roligt:)

Anonym sa...

Inget är sig likt här...Här ett bra exempel på det...Jag har rakat mig.........å det är inget skämt...