tisdag 13 januari 2009

En söndag i NYC- Och kulturpoäng till mig!

Vi tog oss in till NYC som planerat och i tid. Åkte tunnelbana till Brooklyn och började traska över denna enorma bro. Det var kallt som tusan och huvudet ilade trots mössan. Det var coolt att se och nu måste jag dit igen och se det by night. Traskade in på Manhattan och helt plötsligt känndes det som att vi var i Asien.. Då hade vi tydligen kommit till Little China, McDonalds hade kinesisk text överallt och nästan bara kineser som anställda.
Efter lunchen traskade vi till Volcom affären och blev sjukt besvikna när vi kom in, INGEN jack till mig dära heller. (Har beställt en nu.) Så vi drog vidare till Empire State Building, virrade runt och hittade inte alls denna enormt höga byggnad! Vi frågade vars det var och han skrattade bara och pekade uppåt; man kanske ska holla upp när man leter efter något som är högt. Vi stod alltså vid foten av byggnaden, den var för nära ;)

Vi hade några timmar kvar innan vi skulle åka med bussen så vi tittade påkartan vars vi skulle härnäst. Franzi hittade ett ganska intressant och roligt ställe; Museum of Sex.
Vi hade ingen aning om vad det var men intresserade som vi var började vi traska. När vi möts av denna entré bestämde vi oss för att dit måste vi gå in;



Tyvärr tänker jag inte visa några bilder därifrån då jag tycker att dom inte är passande för vissa av läsarna och omvärlden. Det var i alla fall lärorikt och roligt. Skrattet var högljutt mest hela tiden!

Kvällen avslutades på bio med tjyvätande av pizza i salongen och många skratt till Bride Wars. Ganska töntig film, men inte jag som valde!

Alla kulturpoäng räknas, även om det är ett sex museum =) Haha!

/Joie

Inga kommentarer: