söndag 28 december 2008

Julafton och juldagen

Oj nu var det länge sen jag skrev!

Julafton började med ett paket från min pappa, en svart klocka. Surrade lite med mamma och mormor och morfar på Skype.
Sen åt jag frukost, gick på en promenad åt lunch for till gymmet och tränade. Surrade med pappa och Ulla på Skype.
Sen åt vi middag med familjen, usch jag åt en mussla. Nej tack aldrig mera!
Drack champagne och åt choklad.
Tidig sänggång eftersom pojkarna hade bestämt att klockan 07.00 på juldagen skulle alla stiga upp och öppna paket.

Juldagen
Klockan 06.58 väcks jag av uppspelta pojkar; "JOIEEEEEEE, GET UP NOOOOOOW!!!!!!!!!! HURRY!!!!"
Sagt och gjort, jag pallrade mig ner i pyjamas och försökte vakna till liv medans pojkarna rev upp paket efter paket i en fart man håller på Autobahn. Jag tog det lugnt och stillsamt med paketen, öppnade och beundrade. Pojkarna var klara 07.13 med alla paket, dom flög ut i köket och började bygga på en jätte modell av ett skepp.
Jag satt kvar i lugnan ro och öppnade paket efter paket, jo jag hade varit snäll i år. Sen gick jag och la mig igen och sov 2 timmar till, sen gick jag ner... hade låååång tråkigt för det hände ingenting. Pojkarna och Julius byggde fortfarande lego... Tråkigt tråkigt tråkigt... Hänga vid datorn. Äta ett paket kakor, choklad och en julmust. Lite mera kako, fan ballerina kex är jävligt gott.
Sen kom äntligen gästerna kring tre, vi lagade lite mat och surrade. Det var kids, hundar, musik, film, människor överallt så jag smet upp till mitt rum tills det var dags för förrätten som var judisk friterad potatiskaka, smakade typ som potatisburgare. Jag käkade massa oliver och vitlökskex. Middagen bestod av skinka, kött, klyftpotatis, sallad, lax, spenat och sparris, svenska köttbullar som aldrig tog sig till middagsbordet ens. 75st blev uppätna rakt ut stekpannan, jag fick 2st. Fair enough jag tyckte inte ens om dom, alla andra äääälskade dom!
Tidig sänggång pga tristess.,.,. jul är så långtråkigt, vänta på julen, vänta på kalle, vänta på julbordet, vänta på tomten.., Ett jädra massa väntande hela tiden.
Men det är mysigt med jul. Jag har firat jul i Thailand och i USA, men inget är som att vara hemma, för det ÄR jul för mig.

Juste ja! Julklapparna jag fick, övervägande bra! Finns ju vissa stoora undantag!

De bra:
Ryggsäck
Klocka
Mössa och vantar, pannband. (Undra om mormor misstar mina små händer för en jättes? Haha!)
Tshirt och tjocktröja
Sverige tshirt, sockar och svettband. (Haha min moster är rolig hon!)
Scarf
Sockar från Gap
Pyjamas från Gap (Vit med rosa band och taxar)
Bok om Johanna
En ängel som mamma gjort
Pengar till en jacka
TVÅ prenumerationer på Body tidningen

Den roligaste klappen:
En tysk/ svensk ordbok (Haha, mormor du är allt finurlig du! Mina kompisar tyckte det var såå roligt och gulligt.)

Hrmmm.. de mindre bra:
En hårsnodd.. (Med blåa och vita kulor. Vilket årtionde är det nu? Är jag 7 år? Har min värdmamma dålig smak?! Är det min stil?!!?)
En liten handväska. (Älskar väskan, MEN den är INDIGO BLÅ!! Jag har nu bytt till en brun.)
Guldiga örhängen (Erhm, jag tror jag har 6mm stora hål med feta örhängen. Är dom lätt att missa?!) "Vaaa? Kan du inte ha VANLIGA örhängen?!?!?!" "Naee inte direkt nej."

Summa sumarum, tack för alla julklappar kära vänner! Dom var jätte bra!! =)
Och JA allt på mindre bra listan var från min familj, haha! Min värdmamma har såååå dålig smak när det gäller..ja allt. Haha!

Inga kommentarer: