tisdag 23 december 2008

When I think of christmas,
the first that comes to my mind isn´t a tree or presents or even santa.
It´s home...
Mum and Dad..
Svensk som jag är så tänker jag fortsätta med våran familje tradition öppna ett paket på julaftonsmorgon. Jag har valt ett vitt med silver från pappa och Ulla.
Sen tänker jag äta en grötfrukost, dock inte risgrynsgröt pga dåliga minnen från första och enda försöket i min barndom. Fast ja, gröt äter jag ju varje dag.
Men julmust och pepparkakor med Peter Jöbacks julskiva... det är grejjer det! Efter det ska jag bege mig ut i snön och gå/springa och sen pumpa armarna i gymmet. Efter det blir det middagsgäster och leka tomte när pojkarna sover. Jag ska vara duktigt och vänta med att öppna mina klappar tills juldagsmorgonen.. Det är ju så man gör hära.
Mormors sillsallad, mammas julskinka, lussebullar, mammas kanel och nougat maränger...
Lite saknar jag ju hemma.
Jag vill bara tala om för min familj, släkt och vänner; Jag älskar er!
Grattis på namnsdagen mamma! Puss
God jul på er allihopa som läser detta!
/Jo

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas du har haft en bra jul älskade kusin! vi saknade dig på paradvägen på julafton :)