torsdag 12 november 2009

Sa du prutt eller?!

Pinsamma situationer är himla roliga. Men inte när en själv är den pinsamma!
Sitter idag i soffan i personalrummet på skolan jag jobbade på. Ska ställa mig upp och gå till diskhon och så gnuggas min sko mot skinn soffan och utgör ett ljud som kan liknas med en ljudlig PRUTT!
Låg humor som jag har vill jag lägga mig på golvet och asgarva, men inser att jag är på fel ställe för sådant beteende. Jag fortsätter gå till diskon, lägger ut tesilen och återvänder till min plats.
Sitter dära och tänker på vad som just hände och måste verkligen hålla emot för att inte brista ut i skratt, hörde någon eller var det bara jag?! Trodde då den som hörde att jag FISER mitt bland okänt folk?! Näe, bara om det är känt folk ha ha ha.

Nåja, den bjuder jag på. Jag är ju inte den som är den.


Igår skällde jag på matkärringen när hon skrek på barnen och tillrättavisar mig högt och ljudligt i matsalen mitt framför barnen. Hon förnekar men jag fortsätter att upplysa henne om att mig skriker man fan inte åt, skaffa hyffs och kom till mig om du har åsikter. Jag vann genom att skaka på skallen och gå därifrån medan hon pratar. Hon blev sur och låtsades ignorera mig idag. All personal ger mig medhåll och svär om henne. Hah ha ha in ya face bitatch!

Imorgon åker jag nedåt i långa landet falukorv. Närmare bestämt Norrlandsgatan i Björkarnas stad Umeå. Ska äntligen träffa alla mina tjejjor för en helg av mat, mys och skitsnack =)
Spelade innebandymatch igår, fick en boll på låret men tänkte inte mer på det föränn jag hade duschat, illrött skiftande i blått och jätte svullet, men det matchar ju bara min BLÅ höft och arm.
Men vem faan bryr sig? Blåslagen har jag ju varit hela livet eftersom jag är född KLANTIG.

Nu ska jag till Sophia och dricka te. Trevlig helg!
Joie

2 kommentarer:

sophia sa...

Tack för ikväll. Alltid lika trevligt.. Men du sa inget om någon mattant? Det hade jag velat höra om... ;P
Kram

lisa sa...

hahahahhah skrattar ihjäl mig åt din pruttincident