söndag 9 augusti 2009

För i dag är det min födelsedag, hurra hurra hurra!

Grattis till mig själv! I present ger jag mig själv en hårklippning, manikyr och nagellack på tårna, en klänning och svinigt god middag ikväll med mina kompisar.
Tack Joie det var snällt!

Alltså jag får alltid frukost på sängen när jag fyller år. Vem ska jag få det av i år? På brickan står alltid en vas med blommor från trädgården, två smörgåsar och en kopp te, ett hemmagjort födelsedagskort och en present. Och Sally förståss som ska käka upp snöret från paketet. Mormor och morfar kommer alltid upp med flera burkar fulla med bär, grönsaker och blommor. Släkt och vänner kommer på fika.

I år blir det annorlunda. Jag fick kakor och äppeljuice till kvällsfika ♥ av J, i fredags fick jag ett paket från familjen; en mosad papperspåse innehållande en blå t-shirt med beige tryck sägande Hard Rock Cafe Aruba. I strl L... för MÄN. Kul att få en sovtröja (?) i födelsedagspresent, med kvittot i påsen. (Jag har redan en tshirt därifrån, brun figursydd med guldtryck. + två ölglas. Som att jag behöver mer?!)
Jag är ensammen hemma från lördag morgon till söndag eftermiddag/kväll, har inte fått en enda fråga om jag vill ha något fika, någon tårta, hur jag vill ha min dag, inte ens ett fult födelsedagskort.
Dom lämnade $10 till mjök, frukt, bröd, creme cheese och dyl som jag vill äta till veckan när jag har semester. Det är alltså med dollarkursen just nu SJUTTIOTVÅ KRONOR. Min laktosmjölk kostar typ $4.
Det räker ju säkerligen inte. Tack så jävla mycket. Verkligen.

Tur jag har super söta kompisar som har smsat, mailat, ringt och som jag träffat som har grattulerat och önskat mig en bra dag. Dom kommer göra min dag bra.
Ska klippa mig imorgon, sedan manikyr och färg på tårna, baka kladdkaka, och sedan kommer tjejerna hit för fika och bbq. Det blir bra det. Och jag vet att det är nog något lurt med min present, för dom viskar om den på tyska hela tiden. Låter som ett stort projekt.

Kram Joie

7 kommentarer:

lisa sa...

hahaha morfar anders har lämnat en kommentar till dig på min blogg, han visste inte hur man skulle svara på ditt grattis på din blogg haha

sophia sa...

Grattis!! :D Hoppas du får en bra middag och kväll med vänner där bort. Sen när du kommer hit, har vi mycket att ta igen. :D
KRAMAR I TUSEN!

Pia sa...

Tja! Grattis Johanna-panna. Hur känns
det att bli äldre och äldre?
Vi här i Vännäs tycks inte åldras nå´t
från dag till dag!!!!
Fastra Pippi

Ewa sa...

Åååååå.... Förstår dig. Hoppas iaf din dag vart kul med polarna.

Kram från ett OTROLIGT varmt Norrbotten och Kalix.

/Ewa

Anonym sa...

-Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar våran "Bompis" idag. Med blommor och med blad vi firar denna dag. Vi gratulerar våran "Bompis" idag. Grattis på födelsedagen skitunge, önskar mamma, Roger och Mackan! PS. Sally hälsar också.
Mormor och morfar hälsar och gratulerar också.

Moster sa...

STORT, STORT grattis (i efterskott)från oss alla på Stargate :)
Kramar och presenter väntar over here...

Elsa sa...

GRATTIS!!! :D skulle grattat dig igår men vi var i danmark. hoppas du inte blir alltför ledsen över att jag är en dag sen. hoppas din dag var toppen. ser fram emot när du kommer hem. kram