tisdag 9 juni 2009

En dag som gick åt helvete!





Söndag var dagen D. Det var Summer Jam 2009 i Giants Stadium och det är USA största konserten. Vi var taggade och på fett bra humör. Det började 18.30 men vi var dära 15.30 för "förfesten". Var flera mindre band och artister som uppträdde, vi tävlade och fick saker. Klockan blev 18 och vi köpte vatten och läsk och ställde oss sedan i kö.

Då började helvetet. Mitt huvud började snurra och ögonen flimrade. Natalie hällde i mig pepsi och tröck i mig chips för att få upp blodsockret som sjönk fort. Det blev bättre och jag satte mig ner i folkmassan. Samma sak hände igen men det gick bra. Jag svettades som en gris och var likblek. Sa till tjejerna att jag var tvungen att gå ur kön och sätta mig och andas ett tag, så Natalie går med mig. Går några steg och sedan svimmar jag, smäller skallen i asfalten och är helt borta i 30-40 sekunder. Natalie smäller till mig på kinden och skriker åt mig att vakna. Efter ett tag flyger jag upp och börjar gå igen för jag fattade inte vad som hade hänt. Då svimmar jag igen och drar ner Natalie över mig, slår huvudet igen och det smäller riktigt högt. Efter ett tag vaknar jag av att någon häller vatten i ansiktet på mig och Natalie ropar mitt namn.

Nån minut senare kommer en ambulans som tar mig backstage till sjukstugan.
Dom testar mitt blodvärde som då är ganska bra (tack vare all pepsi), det är blod överallt för dom fick sticka i mina fingrar flera gånger.
Jag hört knappt något och mitt vänstra öga är bara svart. Höger flimrar fortfarande. Dom bestämmer att jag måste till akuten och röntka skallen. På väg ut i ambulansen hör jag Seranis- No Games, jag börjar nästan grina för att jag så gärna vill se konserten!!!

Åker vidare i ambulansen till sjukhuset, får ett eget rum. Får dropp i ena armen och något annat på andra fingret. Jag börjar spy och yrar. Somnar och vaknar. Läkarna trodde att jag hade droger eller massa alkohol i kroppen, dom pratade med min värdpappa och han sa att han litade till 100% på mig och ville inte att dom skulle göra ett urintest. Inget fel på blodet, röntken eller nått.. Dom vet inte varför jag svimmade.

Fick fara hem ett par timmar senare, spydde galla och hade kramp i magen när jag kom hem.
Det läskiga är att jag inte minns så mycket utan det är Natalie som har berättat det för mig...
Har aldrig svimmat förut.. men jag tro att det beror på mitt minimala matintag den dagen.. Och den gassande solen..

Har sovit som ett spädbarn sedan söndagnatt till tisdag eftermiddag. Bara vaknat för att äta och kissa sedan däckat igen. Har haft en hemsk huvudvärk och är öm i hela huvudet. Nu tisdag kväll känns det bättre, men inte bra.
Käkar tylenol för huvudvärken och dricker mängder med vatten. Hoppas jag är frisk snart, hjärnskakning är inte kul!! Fy faan.

Och missade konserten det gjorde jag... :( Och det blir nog en fett fin räkning från sjukhuset...

Nu ska jag sova, men först ett STORT GRATTIS TILL MIN KUSIN LISA SOM TAR STUDENTEN IDAG!!! :D


/Johanna

2 kommentarer:

Karin sa...

Darling. Jag tänker på dig. Usch, jag mår dåligt när du mår dåligt. Blä blä. Ta hand om dig sugarlove.

för jag har tagit studenten!!! sa...

men VAD HÄNDER johanna! hoppas det är bättre med dig nu! och TACK GULLET, min dag har varit bäst, nu är jag hemma och laddar batterierna inför skivan ikväll!
tror baske mig din bror kommer hit på fika idag, synd bara att du inte kunde vara här:)
PUSS och krya på dig!