fredag 17 april 2009

En fräken på min kind. Ett kort i min börs.

Jag har införskaffat mig årets första solbränna och tagit amerikanskt körkort på samma dag!
Så nu kör jag inte olagligt längre! :D

Solade på Franzi´s veranda igår ca 2timmar, sedan på kvällen var jag röd på magen, smalbenen, bröstet och halsen. Bra jobbat! Dock var dom också brända. Så i dag ska jag införskaffa mig en tub solskyddsmedel vilket jag inte använde igår.
Min värdpappa sa att jag kunde använda av det dom hade hemma om jag ville. Han kommer ner med en stor väska full med flaskor och tuber, great tänkte jag! Den svagaste var 30, sen var resten 45, 50 och 70! Så jag får köpa min egen, det blir nog en 15 eller 20.

IMORGON FÖRMIDDAG KOMMER PAPPA OCH ULLA HIT!!!!!! :)))))))))))

Nu ska jag traska till tågstationen och hämta min bilnycklar som Julius råkade ta med sig. Sen ska jag till Franzi och sola baksidan, det ska tydligen bli 23grader här idag. Igår var det 18. Ljuvligt! :)


Ps. Jag älskar mina fräknar. Ds.


Ha en bra helg, min kommer då bli fantastiskt jävla bra!!

J.

3 kommentarer:

Marcus sa...

Grattis till körkortet! Jag kommer då ha en kunglig helg jag med, ska hänga med mamma och roger :)
Här kom det en gnutta snö idag, inte häftigt.. ska hälsa kram från mamma!

Ewa sa...

Var försiktig med solen. Du blir brun ÄVEN om du använder solskyddsfaktor. Skillnaden är att du kan exponera dig längre! Jag testade nu när jag var i Turkiet. Jag vart kanonbrun fasstän jag smorde in mig som 17. Brände mig aldrig, fasstän vi hade +49 i skuggan, och solen var som en gaslåga.
Pappa, som också har mycket röda pigment, har slarvat i alla tider. Han har haft hudcancer 2 ggr nu. Inget att leka med.

Va kul med hemmabesök.

Kram
/Ewa

Moster sa...

STORT Grattis till körkortet!

Kramar från Stjärngatan!