lördag 18 april 2009

Äntligen är dom hära!!

Vilken dag alltså. Kunde inte alls sova imorse, vaknade hela tiden och drömde att jag hade försovit mig och inte kunde träffa pappa och Ulla.
Tog bussen in till Manhattan 10.30.. Den var försenad så klart, sedan var vi fast i trafiken också. Dom ringde och sa att dom är på Hard Rock Café på Times Square. Jag ringer Natalie och ber om adressen dit. Hon ger mig adressen till fel HRC, jag åker fel, springer runt och irrar, tar till sist en taxi. Han visste inte ens vad HRC är eller vart det är. Jag börjar traska igen och så hittar jag det. Kan ju tilläggas att det var ca. 26 grader varmt, gassande sol, hade inte ätit frukost, STÅTT upp hela vägen till Manhattan, hade obekväma boots för varma kläder och ville bara träffa mina föräldrar.
Sen kommer min pappa traskande dära och vi kramades, går upp till restaurangen där Ulla satt. Vi grinade lite och sen beställde vi mat och smoothie. Ringde Franzi och bad henne sätta i mer pengar där jag hade parkerat min bil. Men när hon kommer dit har jag redan fått böter på $28, faan. Ulla sa "ge den till pappa din".
Vi surrade på och tog sedan bussen tillbaka till Montclair. Visade dem runt lite, for upp till Eagle Rock och sedan hem till mig. Gick husesyn, drack kaffe och sedan for vi och handlade.
Kändes som att vi träffades i förra veckan, att vi idag handlade på Coop. Allt är som förr, bara att vi är i USA nu.
Vi åt middag på Cheese Cake Factory: 4 sorters ost och pasta, jag var mest ute efter cheesecaken men vi bestämde att vi går dit imorgon och äter när vi är och shoppar.
Nu har pappa och Ulla gått och lagt sig och jag ska strax krypa i säng också.
Känns helt overkligt att dom sover i rummet bredvid mitt...

Imorgon ska vi koka palt och göra köttbullar, tjejerna kommer över på middag. Vi ska även shoppa lite, visa dem mer av Montclair och hyra en bil för måndagens resa upp till Niagara Fallen.

På återseende!

J.

2 kommentarer:

lisa sa...

åh, vad roligt med besök! aj miss joooo

Karin sa...

naaw, sweetheart. Vad roligt :)