söndag 14 december 2008

röv- spray

Hur kan jag jämt ha så oflyt i mitt resande?!
Igår gick jag till bussen och var dära 8.27pm och den brukar komma runt 8.35.
Jag väntade, och väntade och väntade. Ringde min värdpappa och bad han kolla tidtabellen, nej jag var där på rätt tid. Så han ringde bussbolaget och dom sa att bussarna satt fast i trafiken från New York och att det var bättre om vi tog en taxi. Vilket skulle kosta mig och Julia minst $60. Vi väntar hellre. Det trista var ju att Julia var på ett annat busstop.
Hära har dom inte busskurer och fasta stationer överallt (finns ett par st) som vi har i Sverige, du ställer dig bara på gatan och vinkar åt bussen. Samma när du ska av, säg bara vars så stannar den. Rätt schysst!
I alla fall promenerade jag och satte mig på Starbucks så jag skulle se bussen genom fönstret. Praatade med en kvinna som sa att hon tog en taxi från stan för bussen kom aldrig. Så helt plötsligt ser jag bussen köra mot West Orange där den vänder och sen kommer och hämtar upp mig 10min senare, äntligen fick jag stiga på bussen! 1½timma senare!

Väl i stan så åker vi till lägenheten och gör oss färdiga. Det var en söt liten enrummare med ett pytte kök, toa och vardagsrum. Perfekt övernattningslägenhet för 4!
Sen åkte vi mot klubben vi skulle på och då ringer Sam och säger att det är en privat fest dära och att vi måste hitta en annan, så vi åker till ett ställe som heter Providence, dyrt och inte så bra folk (läs; snygga killar). Musiken däremot var svinigt bra!
Efter 4 när dom stängde satte vi oss i bilen och körde runt på Manhattan tills vi gick in på Mc donalds och käka nuggets. Sen åkte vi med tunnelbanan hem och sällskapet körde mot New Jersey igen.
Yeeeyy jag har amerikanska kompisar! Dock äre lite svårt att förstå dom ibland, dom snackar sååååå mycke street- engelska med slang! Alla förkortningar både när dom pratar och skriver sms, men man lär sig juu.
Ex ; Mite idk 4 sure. Bara le och se glad ut, då tror folk att du förstår. Haha.

"Oh noo, I forgot my asthmaspray at home. I need it when I have a cold."
"Whaaat?!?! Your ass spray??"

Eftersom vissa är sämst på engelska (läs; mina föräldrar) så kommer det på svenska också:

"Åh nej jag glömde min astmaspray hemma, jag behöver den när jag är förkyld."
"Vaaaad?!?! Din röv spray??"

Så det kan bli när inte locket är på.
Summa sumarum så var det en kul kväll trots alla motgångar som drabbade oss. Har inte ens skrivit upp hälften av allt som hände, det blir så långt inlägg då och hur kul äre att läsa om alla motgångar?! Skrattretande för andra säkert.

Nu ska jag packa min väska och dra mitt arsle till YMCA, jag har en fight att vinna!

/Jo

1 kommentar:

Anonym sa...

"Har inte ens skrivit upp hälften av allt som hände.."


hö...hö. Livin the dream baby!