lördag 20 december 2008

Insnoad Norrlanning i USA

Ja nog kom det lite sno igår allt. Och ja nog blev det lite kaos allt. Men vad kan man forvanta sig nar dom kor omkring med sommardack?! Puckon.
Dom har inte traktorer eller plogbilar som skottar hara, utan det ar vanliga bilar med vagskrapa framtill. Som inbiten Norrlanning och erfaren snoskottare sa tycker jag att det ar idiotiskt. Jag hade behovt dig har igår pappa! Med en traktor, mina tackbyxor och skoterskor! Tank va latt allt hade varit då! Skolan var ju som sagt stangd igår, jag vantade mig en helvetisk dag med speedade pojkar som var vilda. Men nej inte alls, dom var lugna, snalla och duktiga! Vi korde till Blockbusters och skulle hyra film, men det fick jag inte gora for jag hade inte något amerikanskt id. Sa vi gick till King's handlade brod och soppa. Skulle kora hem och vilken jaaavla trafik! 
Blev omkorda av ett gang sniglar.
Val hemma åt vi lunch, soppa och vitloksbrod (YUMMIII) sen såg vi filmen Get Smart, jag gjorde egen julchoklad (smalte vanlig choklad, stelnade, sen pa med vit choklad med hackade polkagrisar och sen rulla ihop allt.)
Sen gick vi ut och lekte i snon och hade skit kul! Sen promenerade/ pulsa i snovallarna till gymmet, dar jag var hyffsat ensammen! Gick till South Park senare på kvallen, åt sallad och drack ol med Natalie och Julia. Det blev en tidig kvall for det fanns inga taxisar.

Nu kakar jag choklad och dricker te, ska snart till Franzi på Hanukkah middag. (Juidsk jul typ)
Sen ikvall ska jag sitta barnvakt. Imorgon ska vi till NY och faktiskt turista lite!

Det låter som att vi har ett stort djur i vårat skafferi. Det knakar och smaller. Undra vad det ar!

Killar ar ju lite dumma, (vi traffas ungefar 3-5ggr i veckan, mina orhangen ar ganska stora och breda):
"Hmm... Alltså, varfor har du 2 olika orhangen?!"
"Hahaha, det har jag haft sen jag traffade dig for forsta gången! Tappade det ena och då hade dom inga svarta som liknade det hara."
"Jahaaa... Men du ar vacker så du kommer undan med det!"

/ En insnoad Jo

Inga kommentarer: