söndag 2 november 2008

HALLOWEEN!! =)

Min GRYMT irriterande lista med motgångar och saker jag lyckats med under helgen:
  • Symaskinen var pajj, fick sy kostymen för hand.
  • Julias hår tog svin länge att göra, jag fick stressa ihjäl mig för att hinna med bussen till NY.
  • Gummibanden baaara gick av när jag skulle sätta fast mitt löshår, fick ta fyra på varje slinga.
  • Glömde bort att säga till om lönen för denna vecka. Åkte utan kontanter.
  • Bussen blev 4o min sen till New York pga trafiken, så jag blev 30min sen till Brooklyn och Malin.
  • Malin råkar låsa sig ute och vi kommer oss inte in i huset, hon får krypa in genom katt-luckan.
  • Vi åker till nattklubben och jag inser att jag har glömt min svans hemma! Katastrof!
  • Vi åkte för långt med tåget, fick ta taxi till Tavern on the Green.
  • Lördag sover jag och Malin för länge. Är sega som få och har lite tid i Brooklyn.
  • Jag glömmer mina dyyra jordgubbar i Malins kyl. (Precis som hon skämtade om att jag skulle göra!)
  • Jag tappar mitt ena örhänge och måste köpa ett nytt imorn innan örat drar ihop sig.
  • Stiger av på fel station och får springa över Times Square bland folkmassorna. Missar bussen och får vänta 1½ timme extra.
  • Till råge på allt så läcker kinamaten ut i min väska och min ipod är klibbig.
Annars så har helgen varit underbart kul! Fredagskvällen spenderade vi på Tavern on the Green som är en fiin restaurang, dansade hela natten lång, såg otroooligt mycke olika kostymer, dock har Batman Jokern gjort succe i år och det var övervägande jokrar överallt. Roligaste kostymen var tvättkillen, nattduksbordskillen (hade ett nattduksbord på sig med en lampa, väckarklocka och en bh)
Jag var enda trollet och ingen visste vad jag var heller. Fick en gissning på en grottmänniska. Skulle funka det också egentligen, grämer mig över den glömda svansen! Dumma amerikaner som inte vet vad troll är.
Köpte en svart satin jacka från American Apparel i Brooklyn, pyjamasbyxor och sovsockar.

Stoort plus till mig som har gått 29077steg idag! (Rekord! Dvs 2.1 mil) Varav ca 12000 var i ballerinaskor i natt och imorse. Och 70minuter var promenad. Fötterna värker underbart! Halloween har passerat och jag har inte ätit en enda godis, inte en droppe alkohol och bara sprungit runt. Vet inte om kinamat är så jävla nyttigt, men man tager vad man haver när man slaggar hos en kompis som är inneboende!

Ni som vill se fler bilder kan kolla på min pixbox; jo_hanna_



Hårigt värre!
Gjorde även hårförlängning på Julia.

Födan den gångna helgen. Kinamat x 3! :D

The place where everything happened!


80-talets hetaste brud!

Johanna a.k.a The Troll! Donve´s beundrare på tåget.


Rock-troll!
- En sydamerikan och två svenskar -




Läskig stalker!

Lätt sötast på stället. Ni skulle ha hört han prata!

The laundry guy! Utklädd i en tvättkorg med tvättmedel och sköljmedel. Citat: "Are you girls on drugs?!" -Svar: "No, we´re just from Sweden."
Eftersom jag glömde svansen hos Malin så fick vi ta kort efter istället.
Jag skulle dricka te och hittade detta hos Malin, suspekt!

Morgonens projekt; Ta ut håret. Plåga. Gjorde 4 hårinpackningar innan jag kammade det.

/Jo

3 kommentarer:

Marcus sa...

Liite brutalt hår! Måste ha tagit ett helt liv att få fast allt det där. Skrattade massor när jag läste det om kattluckan, hur lyckas man med nåt sånt? :) Hela grejen med att klä ut sig på halloween är så mycket seriösare i usa, här hemma är det tyvärr för lite folk som spökar ut sig.. såg bara två lik, en cowboy och en vampyr i fredags.

Anonym sa...

Åhh, tack så mkt:)
Så du är i New York nu:) Så himla roligt! Vad modigt att åka!
Kram kram

Johanna Lundberg sa...

Nej faktiskt bara 40 minuter! Dock var det inte lika roligt att ta bort det.
Du, jag hade velat se det, men tyvärr stod jag på framsidan och hon var på baksidan! Tur hon är smal, jag hade ju fastnat!
Haha, halloween ÄR ju USA :D Sjuukt hypat! I alla fall borde vi skypa nån dag!