söndag 6 september 2009

New Jersey är snart ett minne blott ;(

Vad äckligt dålig jag är på att skriva hära. Men jag har fasiken inte tid.
Har haft tandvärk hela veckan i princip. Höger nedre visdomstand vill upp men är krånglig. Tandköttet är så oerhört svullet och det gör mest ont på min kind. Jag TROR att det håller på att bli bättre nu ikväll. Trots att det blödde tidigare idag men det gör mindre ont och är mindre svullet.

Har nästan packat allt för våran resa. Håller på med ett fotoalbum till familjen. Har fixat försäkring. Bokat bil, boende och köpt en höst jacka. Har haft vårat goodbye party och sagt hejdå till många. Imorgon blire det att säga hejdå till Josh och det kommer nog bli svårt. På tisdag till familjen och alla kompisar. Susi och Julia ser vi ju igen om 2 veckor, och Jasi när vi landar hära igen 2 nätter i oktober. Franzi kör oss till flygplatsen på onsdag morgon kring 4. Det blir det svåraste hejdået nu, sedan när jag och Natalie skiljs åt 7 okt... Det vill jag inte ens tänka på.

Häromdagen var det 40 grader i Las Vegas och 20 i San Francisco (9grader på natten). Så det blir bra blandning på packingen! Bikini, shorts, tjocktröja, jeans och skinnjacka.

Så hära ser våran resrutt ut:

9-11/9 Chicago (läskigt värre är datumet 9/9-09)
11-14/9 Las Vegas och Grand Canyon
14-21/9 Hawaii, Honolulu
22-24/9 San Francisco
Sedan bilar vi ner längs kusten till San Diego och sedan upp igen till Los Angeles därifrån flyger vi hem till Montclair 5/10
7/10 21.00 Sverige
8/10 15.00 Landar i Sthlm

Sista helgen i Jersey är nu hära och snart över och det är oerhört trist. Jag är oerhört tacksam att jag har Natalie med samma avfärdsdatum och reseplan. Annars hade det varit otroligt svårt att lämna. I torsdags var jag och Natalie en sista gång till Hoboken och NYC, fotade Manhattan, köpte souvenirer och andades in avgaser. Vi gjorde en cartoon porträtt på oss och vi höll på att storka när vi såg bilden. Herreguuuuud så kul! Dock ser det inte alls ut som oss, men på den jag fick så dansar och sjunger vi och han fick till ett perfekt arsle på mig! Ser precis ut som mitt, haha! :D
Igår var vi sista utekvällen på Manhattan. Natalie fick migrän och kunde inte köra hela vägen hem så jag fick köra deras BWM x3 och den är inte så cool som man kan tro. En besvikelse faktiskt! Plåtburk som är oskön att köra. Tacka vettja min mini van ;)

Dags att sova!
Joie

3 kommentarer:

Mamma sa...

Många avsked blir det. Om nån säger att det är lätt att säga goodbye, så törs de inte känna efter.Avsked är jättejobbiga. Tro mig, jag vet!
Men många av dessa nya vänner kommer du att träffa igen. Det kommer du att se till. Om än under andra omständigheter och nån annan stans i världen. Jag tänker mycket på dig!!!! KRAM.

Sophia sa...

Du är typ snart hemma. :D Kram

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack