torsdag 25 juni 2009

Efter 9 månader fick jag pussa på min mamma

♥ Underbara dag.

Traskade in på flygplatsen och letade efter mamma och Roger. Ser min snorgula resväska och springer till mamma, grinar lite och sedan traskar vi till bilen. Åkte till ikea och köpte lite fika, bröd, sylt, diskborste, bullar och påsklämmor. Körde hem och packade upp maten som dom hade lyckats ta genom tullen. Den resväskan var full av överraskningar!! Den innehöll:

  • Leverpastej
  • Hushållsost
  • Falukorv
  • Chorizo
  • Fil (!)
  • Pite snax
  • Bearnaisesås
  • Pågen energi
  • Polar pärlan
  • Choklad i olika former
  • Lösviktsgodis
  • Dumleklubbor
  • Ostkrokar
  • Nötcreme
  • Lakritsklubbor
  • Massor med kläder och bikinisar från min garderob hemma
  • 2 rosa försvarets hudsalva
  • Några tidningar
  • 3 böcker
  • 2par Björn Borg trosor
  • En ny fin kläning från Gina + svarta leggings och ett linne.

Jaaa det var nog allt :D Hahahah jag är enormt lycklig nu!!! Och det hade varit i kylväskan i ca 14h och var fräsht och kylskåps kallt. Jag kommer äta dom närmsta dagarna om ni inte redan har fattat det! Underbara mat!! ♥ ♥ ♥

Sedan for vi till Panera Bread och åt soppa som dom tyckte var väldigt god. Och ja till och med mamma erkännde att den ÄR bättre än hennes broccolisoppa. Haha!
Efter en rundvisning i huset packade vi upp allt och lekte med pojkarna.
Surrade med Marcus på skype och retade honom för att jag kunde pussa på våran mamma och inte han. Bestämde att han ska komma hit i mitten av augusti när jag har semester igen.
For senare till Whole Foods och handlade lite, efter det åkte vi hem och drack vårsymfoni te och åt polarbröd och Pågen med ost och så några pite snax. Mina värdföräldrar skrattade jätte mycket åt mig för att jag njöt så mycket av maten. Imorgon ska jag äta fil till frukost, första gången på 9månader. Fil är det bästa som finns! Inte hade jag kunnat tro att mamma skulle ta med det.
Mamma och Roger sover och jag sitter hära och trycker i mig salt lakrits och choklad. När mamma och roger far hem så måste jag banta! haha!

En dags arbete kvar sedan har jag semester i 16dagar!!
Godnatt!


Johanna som är lyckligast i världen

2 kommentarer:

Ewa sa...

Å va härligt det låter. Njuuuut!!! Vad kul att alla de dina har kunnat var och hälsa på dig.

Hur länge till ska du stanna i USA?

Kram
/Ewa

Ingrid Enberg@yahoo.se sa...

Ingrid sa...

Vad bra att Eva och Roger har kommit fram och tullen inte tog alla godsakerna... här hemma är det tropisk värme 28 grader (20 gradeer kl 22.30) Sally var tokig när vi kom hem efter paraden..
Kram/Ingrid och Tobbe