söndag 15 mars 2009

Med hjärtat utanför bröstkorgen

Dunk dunk dunk dunk dunk DUNK.......!!
Jävlar i helvete vad nervös jag blev igår. Jag och Julia är på väg till Franzi och kör i våran hyrbil vi har i veckan (storbilen är på lagning). Plötsligt står det två poliser på vägen och jag får paaniiiiiik. Jag har ju inget giltigt körkort längre, finns det ens några försäkringspapper i bilen, helveteee kul böter det blir. Saktade ner och vevade ner rutan för att snällt kolla på den snygga polisen.
"Bälteskontroll, ni kan passera. Ha en bra dag!"

Pjuuuuuuu, där hade jag tur. Bäst att ta tag i plugget för körkortet. Skulle ju ha tagit det för 4månader sedan. I New Jersey har man 60dagar från det man flyttar hit till att ta ett amerikanskt körkort, det internationella slutar gälla då.

Till det tråkiga.. Jag har tandvärk och har haft det i 3 eller 4 dagar. En jäkla visdomstand som jävlas med mig och jag tror jag måste till en tandläkare och rycka ut den.. Det blir inte en kul summa att betala. Fy fy fy jag kan ju sluta spara pengar för att fara till Chicago och ge den summan till tandläkaren istället. Inte riktigt min drömtanke...

Nu ska jag äta en väldigt sen frukost, tvätta kläder och sedan traska till gymmet.
Ha en bra söndag peeps!

J.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ganska lik en nära släkting till dig. Han får inte tummen ur, han heller. Men det gäller inte körkortet utan en flä.... Nej nu får du gissa dig till resten.