tisdag 10 februari 2009

Boot camp please!

Vilken rolig kväll!
Vi hade ett inbokat möte med en personlig tränare ikväll. Willie.
Började med att vi promenerade i 1 mile (1.6km) och skulle kolla pulsen före och efter.
Sen var det invägning och mätning följt av en check av kroppsfett.
Sedan rullade vi ut mattorna och började göra armhävningar. (Jag gjorde flest av alla)
Följt av knäböj, situps, balanstest, vighetstest och ett till vighetstest.
Han var väldigt imponerad av våran balans, vi klarade alla två minuter, jag och Julia hoppade runt på ett ben med stängda ögon, men vi satte aldrig ner foten.
Som vi skrattade, och han, han höll på att storkna. Tur vi slapp se oss själva i alla fall!

Jag överträffade mig själv ikväll. Jag sa för några veckor sedan att jag hade gjort 7 armhävningar och var så stolt. Den första oktober 2008 gjorde jag NOLL armhävningar.
Idag gjorde jag TJUGO! Utan problem. Dom där 7 kan slänga sig i väggen, haha!

Jag hade bäst puls efter 1.6km och gjorde teknikmässigt bästa knäböjen (dock inte flest). Men jag var lätt ovigast av alla, herreguu alltså. Snacka om kassaskåp! Stretchning hädanefter.
Vad jag har för fettprocent tänker jag inte ens tala om! Ni får veta när den blivit lägre.

Jag har 15cm (!) längre omkrets runt låret än Giada... fuskigt!

Axelstatus: Gick bra att göra armhävningar. Allt annat gör ont. Vilar nog från kickboxningen imorgon, kör ben och mage istället. Men dum som jag är så lär jag nog köra armar i alla fall.

God natt! /Jo

Inga kommentarer: