söndag 25 januari 2009

Våran värld är så fruktansvärt liten och läskig ibland!


Idag när jag sitter i bussen på väg från NYC är det en tysk tjej som jag känner som pratar med en fransk tjej, sen frågar hon mig om hon säger det svenska orden rätt. Jo säger jag och sen frågar hon mig vart jag är i från, säger norra Sverige och att hon nog inte vet vad det är för stad eftersom den är så liten. Säger sedan Piteå och hon säger då att hon varit dära och hälsade på en vän.
Jag frågade vad vännen heter, hon svarar att hennes vän Sylvester var utbytesstudent dära med en kille som heter Kim och att hon dejtade honom lite.
Jag trodde inte det var sant! Det är ju Kim Lundmark!!!

Jag berättade att vi är barndomskompisar och hon trodde att jag skämtade med henne!
Faan vad världen är liten ibland!! Ofta man känner samma person som en annan person från ett helt annat land som man stöter ihop med i USA?!?! Det är ganska läskigt! Men väldigt roligt! =)

Ps. Jag har ont i halsen. Blir jag sjuk igen skjuter jag mig, ett jävla skott i pannan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sant!! Världen är bra liten. Som då jag berättade på jobbet att Marcus skulle till Skottland och hälsa på en kompis. Vi hade för tillfället studenter från högskolan hos oss då. Den ena tjejen säger att hon har en brorsa som bor där. Och sen visade sig det att det var samma kille!