fredag 23 januari 2009

Livet är allt bra kallt nu.

Detta använder mina pojkar när det går ut mitt i vintern till och från skolan:

Ankelsockor och gympadojjor
För korta mjukisbyxor
Sweatshirt
Täckjacka
Slut. End of story.

Deras aupair har ganska mycket mer på sig, och hon går bara till och från bussen och fryser ändå som om hon hade bara bikini på sig.
Dom blir griniga när jag tvingar dom att ha täckjacka, och sen ännu värre mössa och vantar. Dom tycker att jag är knäpp som säger åt dem att inte plumsa i djupsnön med gympadojjor.
Visst dom äger täckbyxor och vinter skor, men det använder dom bara när dom åker pulka.
Dumma ungar!


Detta är den kallaste vintern i hela mitt liv. Dock bara -12 är det kallaste vi haft hära, men fy inni helvete vad det är kallt! Fuktigt kallt. Blåsigt.

Inte OK; I mitt rum är det 16grader varmt. Jag sover med sockar, flanell pyjamasbyxor, långärmad pyjamaströja, täcke och två filtar. Och visst nog är jag van vid kyla, jag bor ju i en källare ;) Men hemma är det "varm" kyla. Vi har ingen värmegrejj på tredje våningen, så värmen kommer från andra våningen. Jag har en liten typ kypévärmare, men den surrar.
Brrrrrrrrrrr!

Mamma: jag prövade nyckeltricket, jag hann ju inte ens somna så höll jag på att tappa dom. Jag föredrar väckarklockan ;)

/Joie (eller Yowwy som Thomas stavade det, haha!)

Inga kommentarer: