lördag 24 januari 2009

Clubbing at Marqee NYC.

Bra gårdag eller vaad?
Lyckades klämma in TRE powernaps (hrmm.. 1h långa). En på förmiddagen, en på eftermiddagen och en på kvällen.
Och då var jag pigg och alert för kvällens äventyr i NYC. I alla fall så körde vi bil till Hoboken och åkte tåg därifrån till Manhattan, sen taxi till Marqee där vi skulle spendera kvällen.
Vi skulle gå in med en promoter men han var redan inne när vi kom dit 4 minuter för sent. (Faktiskt inte mitt fel!) Han kom ut och hämtade oss, vi gick förbi hela kön, till övervåningen och fick en soffa med ett bord. Gratis sprit hela kvällen och hel sjysst musik. Dom spelade till och med Carolas "Mickey", dock på engelska men i alla fall.

Svenskar är allt bra trööööga!

Julia- My friend is from Sweden! Oh here she comes!
Killen - Wow, cool!
Julia- He is from Sweden!
Jag- Are you really from Sweden or are you lying to my friend!?
Killen- Yes i am, how did you know?
Jag- Jamen bra då kan vi ju snacka på svenska!
Killen- Proof it that your are swedish, whats your name?
Jag- Johanna...
Killen- Jahaaaa cooolt!
Jag- Ja för du förstod inte när jag sa att vi kan snacka på svenska, på SVENSKA. Men mitt namn fattar du. Mupp!

Vi avrundar runt 3.30 och försöker få tag i en taxi, men ingen ville köra oss för vi var fem stycken. Så vi började traska, gick in på ett Mc Donalds och käkar, träffar en bekant, blir kallad trash av en lejdjävel där inne för att Giada inte förstod vad han mumlade om med sin pipröst.
Sen fortsatte vi gå 6 blocks och 4 avenues i finklänningen och finskorna. Som vanligt är jag sjukt smart och har med mig platta skor för transport.
Vi är tillbaka i NJ runt sextiden, jag sov över hos Julia och somnade gaaanska fort!

Lyckad kväll med 70:- spenderade på mat, bensin, parkering, taxi och tåg.

Idag är det lördag och jag jobbar.. Men dom kom just hem och nu ska jag till Julia som också jobbar. Se film och käka gott med hennes lilla bebis =)

Söndag har vi aupair möte som denna gång blir i NYC och Broadway! Vi ska nämligen se Mamma Mia! Jag längtar suuuper mycket!

/ Johanna "The Queen Of New Jersey" Lundberg.
Haha, jag fick nytt nickname igår! Rätt sjysst!

Inga kommentarer: