fredag 19 december 2008

julkort. college. paket och tjockis!

Fick ett nytt paket igår från min pappa och Ulla. Denna gång var jag snabb och rev bort deklerationen så att jag inte skulle se vad julklapparna ar =)
Fick mera kryddor och dippar, yummi! Dock blev jag ledsen for att det inte var nååå godis i paketet! 
Jag har fått mer julkort i år an vad jag har fått tidigare, det lonar sig att åka bort alltså!

Nu har jag anmalt mig och betalat avgifter till West Essex County College for vårterminen. Ska lasa  business och nånting. Kul kul hoppas jag. Våra amerikanska kompisar går dara så detta kan bli kuuuuuul! =) Kommer ha lektion tis och tor 10-11.30.
Igår skulle jag ta mitt amerikanska korkort men det gick ju åt faaaanders! Kommer dit och lamnar fram mina 6 olika identifikations papper/ kort. Jo allt OK hos 2 personer, den tredje som var dryg så inni helvete sager att jag inte kan anvanda mitt bankpapper och/ eller mitt Visakort eftersom det står Johanna M Lundberg på det, och på allt annat står det Maria Johanna Lundberg. Och nej då funkade det bara inte. Något annat hade jag inte med mig och mitt internationella korkort ville dom inte se ens. Så jag fick åka hem igen och gissa om jag var arg! Så jag fick fara till banken, bestalla ett nytt kort med hela mitt namn på, det tar upp till 10 arbetsdagar, vilket betyder att jag kanske måste vanta till efter nyår! Inte OK!

Johanna - "Usch, jag kanner mig tjock idag. Kanns som att jag inte har gått ner någonting alls sen vi kom hit."

Franzi- "Johodu, jag ser stor skillnad! Julia sa det till mig också haromdagen. Det syns overallt."

Franzi- "Stor ide for dig att kopa jeans, dom ar ju snart for stora for du kommer ga ner i vikt. Du ar ju den enda av oss som gor det! I hate you."

Skickade ett paket hem till kara Sverige igår. Det kommer nog inte komma fram till julafton men det gor inte så mycket, då har ni ju något att se fram emot efter jul! 
Mamma; Du får lamna paketen till dom som ska ha dom. Aven lite av dom sma roda sakerna dar i. Hihi =)

/Jo

Inga kommentarer: