söndag 16 november 2008

Helg- updatering

Fredag:
Åkte till Brooklyn på fredag kväll, hängde hos Malin ett tag sen åkte vi in till Manhattan för att gå ut på Pacha och fira Donve´s 20års dag. Vilken jädra koll dom har på klubbarna hära! Dom kollar igenom väskorna nitiskt, inge tuggummin, snacks, godis, dryck eller piller mm. Så hon slängde mina nyinköpta tuggummin, nötter och mina huvudvärkstabletter. Dom kollar leg på alla två gånger, är man 21 så får man ett band som visar att man får dricka alkohol, man måste hela tiden gå frammåt i kön, det får inte va några mellanrum!
Jag och Malin dansade heela natten lång, ända till klockan 4 när det var dags att röra sig hemmåt. Vi hade verkligen jätte kul! :D Däckade i hennes säng kring sextiden efter en gröttallrik.

Lördag:
Vaknad halv elva, äter frukost och så beger vi oss till Manhattan igen och Greenwich Villgage för att göra mest ingenting. Vi promenerade runt i området och letade en restaurang. Malin säger att hon så gärna skulle vilja äta en pizza men att det aldrig finns glutenfritt. Sen hittade vi en jätte bra restaurang där dom hade allt glutenfritt, så Malin var lycklig! Sen var det dags att återvända till Montclair för mig efter som jag skulle jobba. Sitter på tunnelbanan och ska just kliva av på mitt stopp; busstationen. Då stannar tåget mitt i allt ihop och så blir vi stående i ca 30min, jag tittar stressat på klockan och inser att jag kommer missa bussen hem. Det var ett tåg framför oss som stannat pga någonting med polisen. Jag mycket riktigt så missar jag bussen. Ringer i panik hem och säger att jag inte kommer hem i tid för dom skulle bort klockan 6. Traskar upp till bussen 15min innan den ska gå, upptäcker då att den är fullproppade med folk som sitter och i hela gången står det människor, jaa ja jag får stå. Kul, men jag överlever för det är ju inte sååå farligt. Hah, trodde jag ! AC fungerar inte, inte ens fläkten fungerar. Så det blir varmt så inni helvete i bussen! Det är imma på alla rutor, alla är blöta i ansiktet, mitt linne var dyngsurt på ryggen och rövsvetten var inte nådig! HAHA! Till råge på allt så blir vi stoppade med bussen av polisen.
Jag har sån otur jämt när jag ska hem från Malin, det slår aldrig fel!!

Väl hemma var Franzi hos mig och vi gjorde mat, hängde med pojkarna och sen såg vi tv och snackade skit till klockan 2. Käkade snickerskaka och cola zero tills jag blev less. Hör och häpna; och jag åt inte ens såå mycket som jag brukade göra förut! Lovely.

Söndag:
Läsa min underbara bok. Äta mat. Träna ben. Kika på killarna på gymmet, eller var det tvärt om?! ;)
Konstaterar att magen krympit 2cm trots ätardag igår. Det går åt rätt håll.


Jag älskar New York. Jag älskar Montclair. Jag älskar mitt liv! Fan vad jag har det bra i USA! =)

1 kommentar:

Marcus sa...

Vem fan äter gröt som fyllemat? Och du ska vara släkt med mig..:)
Skärpning!